De ce dracu ne certam ?

Fie ca te certi cu prietena, cu parintii sau cu prieteni, cu oamenii de pe strada, cu vecinii sau cu oricine altcineva,  oricine ai fi la un moment dat te-ai certat cu cineva,  daca nu , inseamna ca ori ai trait singur izolat intr-o pivnita  (desi in cazul asta cred ca te-ai certat cu tine insuti) fie ai fost toata viata drogat.
 
Nu ma asculti, nu iti pasa, ma inseli, de ce ai facut asta , de ce nu ai facut asta, nu ai timp, te duci mai bine cu prieteni la bere, preferi sa faci altceva decat sa stai cu mine, te-ai uitat dupa altcineva, bla bla, uite cate motive mi-au venit in cap in doar 15 secunde cat am scris rand-ul asta, si aproape toate s-au desfasurat astazi.

Motive de cearta sunt destule, sunt peste tot , ne inconjoara. Daca vrei sa te certi mai mult ca sigur ca gasesti un motiv.

Si acum, fara bullshit-uri siropoase sau fara sa va dau sfaturi cum sa nu va certati, fara ” make peace not war”,  fara explicatii ca „il are pe diavol in el” si de aia ne certam, cred ca  instinctele animalice probabil ca sunt in noi,si probabil ca suntem toti criminali (in serie) in sinea noastra , doar ca uni ne controlam mai bine ..
Adevarul e ca nu stiu de ce dracu ne certam, si nici nu incerc sa gasesc un raspuns,  pentru ca poate nu e un raspuns general pentru intrebarea asta. Dar am pus mai jos cateva motive principale de cearta, sau care duc la cearta :

Iubirea  Gelozia  (daca asta era un top atunci era pe primu’ loc ), incluzand toate categoriile aferente ( posesiune, ma inseala, se uita dupa ,bla bla, a flirtat si asa mai departe)

* Lipsa de incredere, ai facut odata greseala sa omiti ceva, ai mintit sau ai ascuns ceva, gata s-a terminat sa dus pe cuc increderea , nu te mai crede nimeni a doua oara, sau cel putin pana re-vine increderea .

Dominatia, scrasneste din dinti si arata tuturor cine e seful, cine e smecher, cine o are mai mare ( doza de hormoni, asta e,  nu altceva ), cine e masculul alfa , the leader of the pack , pune-i la respect arata cine are puterea , cine tine relatia cine comanda intr-un cuplu.

* Plictiseala si singuratatea , (le-am pus impreuna ca sunt cam tot pe acolo), adica sunt unii atat de singuri si/sau plictisiti incat chiar nu au nici o alta treaba de facut decat sa caute motive de cearta , exemplul clasic : vecinu pensionar .

* Neintelesii , crezi ca nimeni nu te intelege , ca tu esti miezul , ca toata lumea e impotriva ta, ca parintii iti vor raul, ca seful e un nenorocit, ca esti neinteles, numai motive bune de cearta.  

Gata, cam atat mi-a venit pana acum, daca mai aveti si alte motive principale de cearta spuneti si voi.

P.S  daca cumva ,stiti raspunsul (sau ati avut azi noapte un vis in care vorbeati cu Dumnezeu, l-ai intrebat si el ti-a raspuns) la intrebarea mea , do share with the rest of us.

10 responses to “De ce dracu ne certam ?

    • m-am gandit si eu la asta cu frica. dar totusi daca ne-ar fi frica de cearta sau de consecintele ei, chiar si la un nivel subliminal, sau undeva adanc in constient, atunci poate nu ne-am certa.

  1. @Borat: asa e, ai dreptate. Mai omule, uneori am senzatia ca gandim cu acelasi creier. hihihhi

    @Andrei
    Eu ma cert atat de rar ca nici nu-mi mai aduc aminte cand a fost ultima data. HIhhihih. Nu stau ascunsa intr-o pivnita… Äh, credeti si voi ca nu apartin lumi asteia? sorry

    Cearta in cuplu/cu parintii, etc. se datoreaza neincrederii unuia in celalalt, deci singurul medicament este INCREDEREA. E greu, e teorie. Eu o traiesc pe pielea mea si imi merge bine. Asta pana la proba contrarie. Cu mama ma cert foarte des (cand ne vedem), de-aia ne vedem foarte rar. Hihihih

    Cearta cu sefu’ se datoreaza „ghidului de dat in bara la locul de munca” (vezi la mine pe blog) pe care toti il respecta cu succes, din cauza ca ne e frica, vorba lui Borat. Deci singurul medicament impotriva este INCREDEREA de sine. E greu, e teorie. Eu o traiesc pe pielea mea si imi merge bine. Asta pana la proba contrarie.

  2. da aveti dreptate , dar increderea in sine nu functioneaza si in celelalte cazuri, de ex: cand se da un „bizon cu ceafa lata” jos din masina si vine cu un par catre tine, pentru ca i-ai taiat calea in trafic. Sau cand vecinul tau are chef de scandal ? Sau chiar si cand seful tau e atat de plictisit ca nu are altceva de facut decat sa iti futa tie nervi !

  3. Da, noi vorbeam de oameni „normali” nu de cei care au nevoie urgenta de psihiatru. (Ma gandesc ca un sef cu chef de cearta nu e chiar caz de psihiatru)

    Exista metode pozitive de manipulare, care functioneaza chiar si in cazul psihopatilor; le probez pe pielea mea de vre-o 10 ani incoace. Nu exista o reteta care functioneaza mereu, exista insa tendinte care nu dau in bara. E nevoie de muuuuuuuulta rabdare, pasiune si ochi subiectiv. Si muuuuuuuuuulte carti de psihiatrie. Hihihihihihih. Glumesc, da vre-o 2-3 nu strica. Recomand Erich Fromm si Christa Meves ca scriu intr-un limbaj pentru omul de rand. Si recomand seminare profesioniste de comunciare.

    • terapie? Asta e raspunsul tau huh, sa mergem cu totii la psihiatru🙂 ?
      Comunicarea probabil te ajuta daca vorbesti cu oamenii normali, doar ca cine draq mai e normal in ziua de azi ?

      • Andrei, ziceam ca exista si cazuri extreme (de ex al cu ceafa lata) si ca, chiar si in aceste cazuri, jocul nu e pierdut. Amu nu ma intelege gresit.🙂 Tipii care au scris cartile respective sunt psihiatrii, dar asta nu inseamna ca nu stiu ce vorbesc si cand e cazul de oameni normali…

        si daca oricum nimeni nu mai e normal in ziua de azi… cum zici tu… atunci o runda la phisi nu ne strica. hihihih

Lasă un răspuns

