10 Lucruri naspa pe care nu ti le-am spus despre Strainatate.

Romanul cam de cand se naste, vrea sa o taie in Germania, Spania, Italia, etc.
Bomboanele sunt mai dulci, strada e mai curata, bani sunt bani si inca 10 motive pe care le-am mai zis aici.
Si nu sunt eu in masura sa ii judec pe cei ce vor sa plece. Mai ales ca ma identific perfect cu personajul. Adevaru e ca la un moment dat m-am saturat sa ma plang de toate lucrurile naspa din Romania .
Pe de alta parte ,da intradevar, pe multi viata in strainatate i-a scos din rahat i-a civilizat, le-a deschis noi orizonturi si noi posibilitati, insa daca ti-a spus cineva ca e usor si ca i s-au oferit lucruri pe tava si ca viata/sederea lui a fost nu stiu cat de roz, eu pur si simplu ma indoiesc.
Probabil ca la Bors si la Nadlac e cate un scanner care sterge cacatul din memorie atunci cand treci din Ungaria in Romania. Altfel nu imi explic cum de toti romanii cum trec pe acolo li se sterg din memorie toate rahaturile pe care le-au indurat.
Am schimbat destule tari, am intalnit oamenii de treaba dar si oamenii de cacat. Unii m-au ajutat cum au putut. Insa nu mi-a dat nimeni nimic pe tava.

Urmatoarele nu sunt reguli, nici nu ma vait, insa se poate ca toate exceptile de la lucrurile de aici aici sa fie exceptile care le intaresc pe acestea si mai mult, asa ca iata 10 lucruri naspa pe care nu ti le-am spus despre strainatate:

1. E greu. Ma refer si la a te acomoda si la viata pe care o sa o ai aici.
2. Nu o sa incepi niciodata sef. Chiar daca esti mult mai calificat decat ei .
Trebuie sa lucrezi mai mult decat ei, sa tragi si sa te impui. Pentru ca esti roman.
3. Cateodata e mai bine sa nu ajuti pe nimeni din Romania, sa nu incerci sa ii aduci, sa nu incerci sa faci nimic pentru ei. Si asta pentru simplul fapt ca daca nu poti sa ii ajuti o sa fi un rahat. Si chiar daca ii ajuti dar nu reusesc tot tu o sa fii de vina, deci tot un rahat o sa fii.
4. Fie ca o sa lucrezi intr-un birou sau pe camp la capsuni o sa lucrezi de o sa iti sara capacele. Si o sa fii rupt.
Intr-adevar difera mentalitatea de a lucra de la o tara la alta. Spre exemplu: Olanda din punctul asta de vedere mi se pare mult mai relaxata decat Germania.
5. Primesti mai multi bani, dar si cheltuiesti mai mult. De la chirie la mancare si la asigurari sau chiar si educatia care (poate) e mai buna dar cu siguranta costa mult mai mult.
6. Fumatul e un lux. Atunci cand dai cel putin 150 de euro pe tigari pe luna o sa intelegi la ce ma refer.
7. Ca sa pui bani deoparte o sa trebuieasca (mai mult ca sigur) sa strangi din cur. Asta inseamna sa renunti la unele chestii. Asta inseamna sa renunti la comfort si la multe lucruri pe care le aveai acasa. Multi romani se inghesuie 10 insi intr-un apartament ca sa puna bani deoparte.

8. Iti vei uita prietenii si ii vei sabota sistematic din memoria ta si din timpul tau. Fie pentru ca nu o sa ai timp pentru ei, sau pur si simplu o sa fi prea obosit. Vrei gratare cu prieteni si iesiri in oras. Stai in Romania. Am destuii colegi, am si iesit cu ei, nu la asta ma refer ca nu o sa ai cu cine, insa nici nu se compara.
9. In multe cazuri o sa fii dezavantajat doar pentru faptul ca esti roman. Increderea se castiga nu se ofera pe tava.
Multumeste-le celor care au trecut inaintea ta la intins mana sau pe la furat.

10. Toti cei care au reusit in strainatate au reusit pe spinarea lor. Pe munca lor. Pe sacrificile lor. Chiar si cei care au mers la intins mana sau la furat. Ma indoiesc ca le-o fi fost usor chiar si lor.

11.(Bonus din Olanda) Chiriile sunt al dracu de scumpe. Cea mai ieftina camera (nu garsioniera, nu apartament, camera!!) pe care am gasit-o era peste 200 de euro + cheltuieli de intretinere  si era la mama dracu in mijlocu campului. Ca sa nu vorbesc despre asa numitele apartamente/ case pentru studenti unde trebuie sa imparti baia si bucataria cu altii 3, 4 chiar si 11 am vazut prin anunturi.

8 responses to “10 Lucruri naspa pe care nu ti le-am spus despre Strainatate.

  1. mai, mai, ce-avem noi aici. probabil eu sunt mult mai norocos pentru ca am venit direct din postura de student in Regie, conditiile aici sunt usor mai bune, chiar si in casa cu baie/bucatarie impartita. daca-ti zic ca eu platesc 200 in oras, intr-o casa decenta si pozitionare ok, ai sa zici ca mint.
    in rest, numai de bine. personal cred ca e mai greu aici decat in romania, eu m-am lovit de multe cacaturi in doar 8 luni. si daca o sa reusesc chiar ca o sa fiu tare!

  2. In ce fel esti ma norocos, in sensul ca ai venit de la naspa la mai putin naspa? Da corect, si eu in Sibiu am stat in cel mai prost camin , fata de ala acum e lux. Nu zic ca minti, intrebarea e , merita banii aia ? Si daca nu reusesti ce ?

  3. merita banii, conditiile sunt chiar decente, eu n-am avut niciodata nimic impotriva sharingului. colegii sunt discreti si nu ne vedem aproape deloc, chiar daca impartim 4 persoane o baie.
    si daca nu reusesc, sunt nevoit sa ma intorc in tara unde ma astepta creditorii🙂 ghinion

  4. Cred ca te-am mai laudat in cateva randuri ca scri fain, d’apai articolul asta imi pare cel mai tare scris de tine pana acum.
    (Poate ca n-am citit toate articolele tale, hihiihi). Mersi ca mai citesti si tu de-ale mele… hihi

    @punctul3
    Vara-mea a ajuns in canada acum un an sau doi, cu familie cu tot. De cand a ajuns, intr-una se plange ca „ala care i-o adus ii un cacat”. (Ca „ce bine era daca statea acasa”. „Canadienii dracului, uite cum se uita la imigranti”, „daca stiam nu veneam” „noua nu ne-o zis asta adevarul inainte de a veni” etc.). Amu merge in concediu in Ro, parca o vad cu coada intre picioare cand se intoarce in canada…

    @Mihai
    Iti tin pumnii sa termini cu bine. Iti spun io ca-l ai pe Dumnezeu de picior; ai grija sa nu-l scapi. Daca trebuia sa muncesti pentru banii aia 200 pe luna, plus pentru celelalte cacaturi ce le implica viata de student (laptop, carti, transport in comun, asigurari obligatorii, taxe de faculta, samd) …. deh.

  5. @elena, Mersi, nu stiu daca scriu fain, am observat ca multe le scriu la nervi si le relatez la mine si la ce nu stiam sau ce ma enerveaza.
    Apropo de vara-ta, normal ca o sa se intoarca in Canada. Sunt sigura ca ii e mult mai bine ca in Romania, ca altfel nu ar fi stat doi ani.
    Si Mihai, as mai adauga si eu ,cred ca daca iti pui in cap sa reusesti, si te pregatesti pentru asta vei reusi.

  6. the article is really good, very well scructured and helpful.

    unfortunately everything you say its true…

    u always remain foreigner abroad …but i do believe u made the right choice yet.

    Obviously our contries cant give us what we need.

Lasă un răspuns

