Un examen, o carte si un film .

Acum 3 ani jumate eram in anul 4 la facultate, in sesiune, cand am realizat surprins ca orice student care se respecta ,ca mi-a aparut peste noapte o restanta. Materia era ” Dezbateri ” in engleza, si restanta din anul 2.
Asa ca, ca orice student surprins am luat legatura cu profa la care aveam restanta. O profa tanara, care intre timp se mutase in capitala.
Ea mi-a raspuns ca nu-i nimic , aranjeaza ea sa fie „in regula „, tot ce trebuie sa fac e sa ma prezint la restanta .

Binenteles ca nu invatasem nimic pentru restanta asta, doar treaba era pregatita, ba mai mult in seara premergatoare examenului am iesit in oras la baute.
Asa ca am aparut a doua zi la restanta , cu ochii ca doua cepe, cu o cafea intr-o mana si cealalta mana in buzunar.
Am mers timid la cancelarie , am intrebat si eu cu cine dau restanta si in ce sala .
Si atunci de undeva din fundul salii se ridica un profesor de varsta mijlocie.
Un profesor care avea reputatia ca era foarte sever , profesor de sintaxa sau lingvistica, sau ceva de genul.
Asa ca iesim amandoi frumos pe hol, si imi zice:

– A tu esti, da m-a sunat domnisoara profesoara si mi-a zis, da ia zi te-ai pregatit ,
ca nu merge chiar asa sa iti dau nota, pe nimic. Sper ca ai pregatit niste subiecte pe care putem sa le dezbatem .
– Pai, da binenteles, zic si eu cu juma de gura, si in gandul meu, am pregatit pe dracu, eventual dezbateri despre Stalinskaya, Bergenbier si meciul de aseara ” , .
– Na bine, hai ca mai am doua fete la restanta, dute la sala si asteapta-ne .

Zis si facut. Am ajuns in fata sali de clasa, m-am asezat frumos pe podea sprijinit de perete si am asteptat.
Dupa vreo ora au aparut toti trei, profu a intrat in sala cu una dintre fete.  Pe hol , liniste monumentala.

Trec vreo 20 de minute si iese prima fata, cu o fata plouata, nu a mai zis nimic si a plecat.
Intra si a doua fata, ma duc la tigara, imi mai iau o cafea ca incepusera sa ma ia transpiratile reci.
A doua fata la fel, dupa 20 de minute iese aproape plangand si o taie inspre iesire.

Era randul meu sa intru la examen .
Intru in sala de examen, profu la catedra , iau un loc in prima banca in fata lui . Ridic privirea si ma uit la el, la care zise cu o voce seriousa :
– Esti gata ? Da, dau din cap aprobator.
Si apoi pe o voce blajina :

– What was the latest book you read ?

La inceput am crezut ca ma ia la misto, adica in sensul „ba, tu ma faci sa tremur o ora jumate de frica ca ma futi ,si vrei sa dezbati existenta vieti si acuma ma intrebi ultima carte citita ” 
dar uitandu-ma la el omul era cat se poate de serios , asa ca i-am raspuns:

– The Hobbit de JR Tolkien, ca o terminasem cu cateva zile in urma . Ceea ce nu stiam eu insa era ca profu’ era un fan Lord of the Rings care citise toate volumele si vazuse filmele .
Actiunea din The Hobbit se petrece inaintea trilogiei Stapanul inelelor si il are ca personaj principal pe Bilbbo Baggins, batranul de la care Frodo primeste inelul in Fratia Inelului .

Asa ca ce a urmat dupa aceea a fost o dezbatere despre cum am vazut eu un trailer si ca filmul The Hobbit trebuie sa apara un an mai tarziu , prin decembrie 2008 .

Pe scurt cel mai misto examen din viata mea.

Din pacate insa, datorita unor certuri / chestii cu niste uniuni pe tema locatiei de filmare , filmarile vor incepe abia in februarie anul viitor iar filmul va aparea in doua parti in decembrie 2012 respectiv decembrie 2013, si eu abia astept .

4 responses to “Un examen, o carte si un film .

Lasă un răspuns

